
Yayınlar
Kulübümüzün geçmişte yayınladığı ve hazırlamakta olduğu çalışmaları görmek ve destek olmak için tıklayın...
Yönetim
Kulübümüzün yönetim kurulunu görmek ve yönetim kuruluyla iletişim kurmak için tıklayın...
Etkinlikler
Kulübümüzün geçmişte düzenlediği etkinlikler hakkında bilgi almak ve gelecek etkinliklerden haberdar olmak için tıklayın...
Tüzük
GENEL HÜKÜMLER
KULÜBÜN ADI, MERKEZİ ve KURULUŞU
MADDE 1.
Kulübün adı “YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ SİYASET VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER
KULÜBÜ” ve kısa adı “UİK” dır.
“Yıldız Teknik Üniversitesi Ders Dışı Öğrenci Faaliyetlerinin Düzenlenmesi
Hakkında Yönetmelik” uyarınca “Ders Dışı Öğrenci Faaliyetleri Koordinasyon
Kurulu” denetiminde çalışmak üzere,
Yıldız Teknik Üniversitesi,
Yıldız Kampüsü
Beşiktaş/İSTANBUL adresinde kurulmuştur.
KULÜBÜN AMACI VE ÇALIŞMALARI
MADDE 2.
Kulübün amaçları şu şekildedir:
a) Öğrencilerin ders dışında bilgi,
görgü, deneyimini arttırıcı nitelikte sosyal, kültürel faaliyetler yürütmelerini
sağlamak.
b) Siyaset ve Uluslararası İlişkiler
alanındaki uzman kişileri öğrencilerle buluşturacak organizasyonları
düzenleyerek öğrencilerin ufkunu genişletmek, alana ilişkin güncel bilgilerden
haberdar olmalarını sağlamak.
c) Siyaset ve Uluslararası İlişkiler
ile ilgili çalışma alanlarını tanıtmak, öğrencilerin mesleki becerilerini
arttıracak faaliyetlerde bulunmak.
d) Siyaset ve Uluslararası
İlişkilerin disiplinler arası niteliğine bağlı olarak alana ilgi duyan
öğrencilerin güncel bilgiler hakkında donanımını sağlamak için basın, yayın
faaliyetlerinde bulunmak.
e) YTÜ’den mezun olacak öğrencilerin
çalışma alanlarının bulunduğu sektörlerde öğrencilerin kolay ve verimli
istihdamını sağlamak amacıyla tanıtım faaliyetleri yapmak ve işbirliği
gerçekleştirmek.
Yukarıda sıralanan genel amaçları gerçekleştirmek için UİK şu çalışmaları yapar:
a) Panel, sempozyum,
konferans, kongre vb. etkinlikleri düzenlemek.
b) Çalışmaların sonuçlarını, alana
ilgi duyan öğrencilere ulaştırmak için derleme, basım, yayın faaliyetlerinde
bulunmak.
c) Alana ilişkin
ulusal, uluslararası faaliyetleri izleyerek üyeleri haberdar etmek, bu tür
faaliyetlere düzenleyici ve/veya katılımcı olarak destek vermek.
d) UİK çalışmalarının duyurulması
için reklam, duyuru vb. tanıtım çalışmaları yapmak.
e) UİK, alana ilişkin olarak ulusal,
uluslararası nitelikte benzer kurum, kuruluş, dernek vb. örgütlenmelerle ortak
faaliyetler yürütürken YTÜ D.D.Ö.F.H yönetmeliğe uygun olarak hareket edecektir.
f) UİK, yukarıda
sıralanan amaç ve faaliyetleri gerçekleştirirken daimi ve geçici komisyonlar
kurabilir. Söz konusu daimi komisyonlar aşağıda sıralanmıştır:
a. Basın-Yayın Komisyonu
b. Arşiv-Kütüphane Komisyonu
c. Tanıtım Komisyonu
d. Gezi Komisyonu
e. Bütçe/Finans Komisyonu
g) UİK’in organları Genel Kurul,
Yönetim Kurulu, Denetleme Kurulu ve Danışmandır.
KULÜBE ÜYE OLMA HAKLARI VE GÖREVLERİ
MADDE 3.
Yıldız Teknik Üniversitesi öğrencisi olan herkes Üniversite bünyesinde kurulan
kulüplere üye olabilir. Üye olmak için kulüp tüzüğünü kabul eden bir dilekçe ile
Kulüp Yönetim Kuruluna başvurur. Yönetim Kurulunun kararı ve giriş aidatının
ödenmesi ile üyeliğe kabul edilir.
Bir öğrenci birden fazla kulübe üye olabilir, ancak birden fazla Yönetim ve
Denetleme Kurulunda yer alamaz.
Disiplin cezası alan öğrenciler üye olamaz.
Üyeler, Kulüp Yönetim Kurulu tarafından saptanmış olan Kulüp üyelik ödentisini
Nisan ayı sonuna kadar ödemek zorundadır.
ONURSAL(FAHRİ) ÜYELİK
MADDE 4.
YTÜ öğretim elemanları ve diğer personeli, mezunları, üniversiteden ayrılmış
öğretim elemanları, üniversite ve kulübe önemli katkıları olanlar Kulüp Yönetim
kurulu kararı ile onursal üye olabilirler. Onursal üyeler kulüp organlarında
görev alamaz ve oy kullanamazlar. Bunun dışında kulüp etkinliklerinde görev
alabilirler.
ÜYELİKTEN AYRILMA ve ÇIKARILMA
MADDE 5.
Kulüpten ayrılmak isteyenler Yönetim Kuruluna dilekçe ile başvururlar ve varsa
borçlarını öderler. Yönetim Kurulunun bu konuda alacağı karar ile üyelerin
kulüple ilişkileri kesilir. Öğrenci üyelerin öğrencilikle ilişkilerinin
kesilmesi kulüp üyeliğini kendiliğinden sona erdirir.
MADDE 6.
Kulüp yıllık ödentisini Nisan ayı sonuna kadar vermeyenler, tüzüğe uymayanlar ve
kulüp çalışmalarının yürütülmesini zorlaştıranlar Yönetim Kurulu’nun gerekçeli
önerisi ve Ders Dışı Öğrenci Faaliyetleri Koordinasyon Kurulu’nun kararı ile
üyelikten çıkarılabilirler. Ödenti borcunu ödemeyenler Genel Kurul’da oy
kullanamazlar.
MADDE 7.
Kulüpten ayrılan ve çıkarılanlar kulüp çalışmaları ve varlığı üzerinde hak ileri
süremezler.
KULÜP TÜZÜĞÜ
MADDE 8.
Kulüp Tüzüğü, YTÜ Kulüp Ana Tüzüğünün ilgili boşluklarının tamamlanması ile
oluşturulur.
a) Kulüp tüzüğü, kulübün isim,
adres, amaç ve faaliyet kapsamını, üyelik koşullarını, kulüp organlarını, seçim
ve oylama kurallarını açık şekilde belirtmek zorundadır.
b) Kulüp tüzüğü, YTÜ Ders Dışı
Öğrenci Faaliyetlerinin düzenlenmesi hakkında yönetmelik ile çelişen maddeler
içeremez.
c) Kulüp tüzüğünün kabulü ve/veya
değiştirilmesi, gerekçelendirilmiş ve Koordinasyon kurulu tarafından onaylanmış
yazılı bir teklifin, kulüp genel kurulu üyelerinin 1/3’ü veya kulüp yönetim
kurulu tarafından getirilmesi ve bu teklifin kulüp genel kurulunun en az
2/3’ünün oyuyla kabul edilmesi ile gerçekleşir.
d) Kulüp tüzüğünün
nihai şeklinin bir kopyasının koordinasyon kuruluna verilmesi zorunludur.
ÖĞRENCİ KULÜPLERİNİN ORGANLARI ve
FAALİYETİ
MADDE 9.
Öğrenci kulüplerinin organları; Genel Kurul, Yönetim Kurulu, Denetleme
Kurulu ve Danışmadır. Organların görevleri, yetkileri, görev süreleri
çıkarılacak kulüp tüzüğü ile belirlenir. Ayrıca, kulüpler içinde değişik
etkinlik alanlarında iş bölümü esasına dayalı kollar da oluşturulabilir.
Genel Kurul
a) Kulübün asıl üyelerinden oluşan genel
kurul her yıl Mayıs ayı içinde toplanır. Geçerli bir neden gösterilmesi halinde
Ders Dışı Öğrenci Faaliyetleri Koordinasyon Kurulu’nun onayı ile en fazla bir
aya kadar erteleme yapabilir. Genel Kurul toplantısının yukarıda belirtilen
sürelerde yapılmaması halinde kulüp, çalışmasına Ders Dışı Öğrenci Faaliyetleri
Koordinasyon Kurulu’nun önerisi üzerine son verebilir. Bu şekilde, kurul
tarafından çalışmasına son verilen kulüp yöneticilerinin daha sonra başka bir
kulüp kuruculuğu için girişimciler kurulu listesinde bulunmasına veya başka bir
kulübün organlarında görev almasına engel olma hususunda Ders Dışı Öğrenci
Faaliyetleri Koordinasyon Kurulu’nun takdir yetkisi bulunmaktadır.
Genel Kurul toplantısının gündemi, yeri ve saati en geç 15 gün önce sonra Ders
Dışı Öğrenci Faaliyetleri Koordinasyon Kurulu’na yazı ile bildirilir ve
Üniversite içinde üyelerin görebileceği yerlere duyuru asılır. Bu bildirim ve
duyuruda, çoğunluk sağlanmaması durumunda ikinci toplantının yeri ve zamanı da
belirtilir.
Ders Dışı Öğrenci Faaliyetleri Koordinasyon Kurulu’nun yetki vereceği bir üyesi,
Genel Kurulu izler ve hazırlanan raporu Ders Dışı Öğrenci Faaliyetleri
Koordinasyon Kuruluna sunar.
Kulüpler Genel Kurul toplantısında kulüp üyelerine seçilen üyelerin listesini
toplantı tarihinden itibaren en geç 15 gün içinde yazılı olarak bildirir.
b) Genel Kurul; Yönetim
Kurulu, Denetleme Kurulu veya Ders Dışı Öğrenci Faaliyetleri Koordinasyon
Kurulu’nun gerekli gördüğü durumlarda veya üyelerin 1/3’ünün yazılı başvurusu
üzerine ve ayrıca Yönetim Kurulu üye sayısı 4’ün altına düştüğünde olağanüstü
olarak toplanır. Olağanüstü toplantı çağrısı bir ay içinde Yönetim Kurulu’nca
yerine getirilmezse Genel Kurulu, Ders Dışı Öğrenci Faaliyetleri Koordinasyon
Kurulu toplar.
c) Genel Kurul’da
toplantı yeter sayısı üye tamsayısının yarısından bir fazladır. İlk toplantıda
yeter sayı sağlanamazsa iki hafta sonra yapılacak ikinci toplantıda çoğunluk
aranmaz. Ancak Genel Kurul’a katılacak üye sayısı, Yönetim ve Denetleme Kurulu
asıl üyeleri sayısı toplamının iki katından az olamaz.
d) Genel Kurul toplantısına
katılacak üyeler, Yönetim kurulunca düzenlenmiş listeleri imzalayarak toplantı
yerine girerler. Çoğunluğun sağlandığı, tutanakla saptanır.
Bir başkan ve iki üye ile divan kurulu oluşturulur. Her üye sadece kendi adına
bir oy kullanabilir. Yetkili kurulların seçimi, gizli oy ve açık sayım ile;
kararların alınması, açık oylama ile yapılır.
Genel Kurul toplantısında gündemde yer alan konular görüşülür. Ancak, Genel
Kurul toplantısında hazır bulunan üyelerin 1/3’ünün görüşülmesini istediği
konular, oylama sonucu ile ele alınır.
e) Genel Kurulun başlıca görev ve
yetkileri: kulüp organlarının seçilmesi, Yönetim ve Denetleme Kurulu
raporlarının görüşülmesi ve oylanması, gerektiği taktirde tüzüğün
değiştirilmesi, bütçenin onaylanması, giriş ve üyelik ödentisinin belirlenmesi,
gerekirse kolların kurulması, ana hatlarıyla çalışmaların programlanması ve
yönetim kuruluna görev verilmesidir.
Yönetim Kurulu
a) Yönetim Kurulu, Genel Kurul’ca seçilen
5 üyeden oluşur. Ayrıca 3 yedek üye seçilir. Yönetim Kurulu ilk toplantısında
görev paylaşımı yaparak kendi içinden başkan, başkan yardımcısı, sekreter ve
sayman seçer. Kulübün kuruluşunda, ilk Genel Kurul toplantısına kadar Ders Dışı
Öğrenci Faaliyetleri Koordinasyon Kurulu, Ders Dışı Öğrenci Faaliyetlerinin
Düzenlenmesi Hakkında Yönetmeliğin 7. maddesine göre bir geçici başkan seçer.
Bunu girişimciler kurulunun kendi arasında bir geçici Yönetim Kurulu seçmesi
izler.
b) Yönetim Kurulu en az dört üye ile
toplanır. Toplantılara kulüp başkanı, onun katılmaması halinde ise başkan
yardımcısı başkanlık eder. Yedek üyeler de toplantılara katılabilir. Ancak, oy
hakları yoktur. Kararlar oy çokluğu ile alınır. Oyların eşit sayıda çıkması
halinde başkanın oyu iki oy sayılır. Geçerli özrü olmaksızın üst üste üç kere
toplantıya katılmayan, yönetim kurulu üyeliğinden ayrılmış sayılır ve yerine ilk
yedek üye alınır. Yönetim Kurulu üye sayısı dürdün altına düşerse olağanüstü
genel kurul yapılarak seçimler yenilenir.
c) Kulübün temsili: başkan, başkan
yardımcısı veye yönetim kurulunun görevlendireceği üye veya üyelerce yapılır.
Yönetim kurulu, genel kurul kararlarını uygular, kulüp tüzüğünde belirtilmiş
olan amaçlar doğrultusunda kararlar alır ve yürütür. Çalışma raporu ve bütçeyi
hazırlayarak genel kurula sunar. Kol başkanlarını belirler, çalışmalarını
denetler ve yazılı rapor verilmesini isteyebilir. Kulübün geliri ve
giderlerinden, demirbaş eşyalardan ve tüm çalışmalarından genel kurula ve Ders
Dışı Öğrenci Faaliyetleri Koordinasyon Kurulu’na karşı sorumludur.
d) Yönetim Kurulu, danışman
tarafından onaylanmış olan geçmiş yıla ait faaliyet raporu ve mali bilanço ile
gelecek yıla ait faaliyet programı ve bütçe taslağı her yıl Haziran ayının ilk
yarısı içinde Ders Dışı Öğrenci Faaliyetleri Koordinasyon Kurulu’na sunmak
zorundadır. Yönetim Kurulu her toplantıda tutanak düzenler, Ders Dışı Öğrenci
Faaliyetleri Koordinasyon Kurulu tarafından istendiği zaman ibraz eder. Yönetim
Kurulu, bu maddede belirtilen yükümlülüklerini yerine getirmediği takdirde kulüp
faaliyeti Ders Dışı Öğrenci Faaliyetleri Koordinasyon Kurulu tarafından bir süre
durdurulabilir.
e) Yönetim Kurulu, kulüp üyelerinin
2/3 çoğunluğunun oylarıyla görevden alınabilir.
Denetleme Kurulu
a) Denetleme Kurulu; Genel Kurulca kulüp
üyeleri arasından seçilen 3 asıl ve 3 yedek üyeden oluşur. Denetleme kurulu
kendi içinden bir başkan seçer. Denetleme kurulu kulübün gelir ve giderlerini,
tutulması zorunlu defterlerini, demirbaş eşyanın durumunu inceler ve Yönetim
Kurulu’nun çalışmalarını denetler. Hazırladığı raporları yazılı olarak Genel
Kurul’a ve Koordinasyon Kurulu’na o yılın genel kurulu öncesinde sunar.
b) Denetleme kurulu, başkanının
çağrısı üzerine toplanır. Geçerli özrü olmaksızın üst üste toplantıya katılmayan
üye denetleme kurulundan ayrılmış sayılır.Yerine ilk yedek üye alınır.
KULÜBÜN GELİRLERİ
MADDE 10.
Kulübün gelirleri şunlardır:
a. Genel kurulca, koordinasyon
kurulunun belirlemiş olduğu kulüp üyelik ödentisinin daha fazla olmamak üzere
saptanan üyelik ödentisi
b. Genel kurulca belirlenen üyeliğe
giriş ödentisi
c. Kişi ve kuruluşlar tarafından
yapılan yardım ve bağışlar
d. Kulübün düzenleyeceği gösteri,
yarışma, sergi, toplantı, temsil, konser ve yayın faaliyetlerinden elde edilecek
gelirler
e. Her yıl üniversite öğrencisi
sosyal hizmetler bütçesinin ilgili harcama kalemine konulacak ödenek. Bu
ödeneğin hangi kulüplere ne oranda sarf edileceği konusunda Ders Dışı Öğrenci
Faaliyetleri Koordinasyon Kurulu yetkilidir.
Kulüp gelirleri alındı belgesi ile toplanır. Belgeler Rektörlükçe verilir ve
kulüp kaşesi ile damgalanır. Belgelerden ve gelir-gider defterlerinden sayman ve
yönetim kurulu sorumludur. Kulüp adına bankada bir hesap açılır ve bu hesaptan
para çekme, danışman öğretim elemanının onayı ile kulüp başkanı, başkan
yardımcısı ve saymandan en az ikisinin imzası ile mümkündür.
KULÜBÜN GİDERLERİ
MADDE 11.
Kulübün giderleri şunlardır:
a. Kulüp çalışmalarının gerektirdiği
demirbaşların alımı. Alınan demirbaşlar kulüp demirbaş defterine kaydedilir.
b. Kulüp çalışmalarının gerektirdiği
tüketim malzemesi alımı
c. Kulüp çalışmalarının yürütülmesi
ve ilgili ulaşım ve organizasyon giderleri
d. Kulüp çalışmalarında kullanılan
alet, araç, malzeme vb. eşyanın bakım ve onarım giderleri
e. Çalışmaların gerektirdiği diğer
giderler. Kulüp giderleri kulübün amacına uygun olmalı ve fatura, makbuz, veya
tutanak ile belgelendirilmelidir. Yönetim kurulunun belirleyeceği sınıra kadar
giderlerde başkan yetkilidir. Ancak bu giderler ilk toplantıda yönetim kurulunun
bilgisine sunulmalı ve karar defterine işlenmelidir. Bu sınır üzerindeki
giderler yönetim kurulu kararı ile yapılır.
HARCAMALARIN YAPILMASI
MADDE 12.
Öğrenci kulüp faaliyetleri için yapılacak bağış ve ölüme bağlı tasarruflar ve
öğrenci faaliyetleri sırasında elde edilecek gelirler ve diğer gelirler her
kulübün açtığı banka hesabına yatırılır. Bu hesaplarda biriken para, danışman
öğretim elemanının onayı ve kulüp başkanının, başkan yardımcısı ve saymandan
ikisinin imzası ile sarf edilir. Daha sonra bu harcama Ders Dışı Öğrenci
Faaliyetleri Koordinasyon Kurulu’nun da bilgisine sunulur. Usulsüzlüğün
saptanması halinde Ders Dışı Öğrenci Faaliyetleri Koordinasyon Kurulu gerekli
soruşturmanın yapılması için Rektörlük nezrinde girişimde bulunur. Eğer belli
bir kulüp adına bağış yapılmış ya da ölüme bağlı tasarrufta bulunulmuşsa bağışı
ya da ölüme bağlı tasarrufu yapan kişinin isteği doğrultusunda davranılır.
Kulüplerin elde ettikleri gelirlerin de geliri elde eden kulüp için harcanması
ilkesi gözetilir.
EVRAK VE DEFTERLER
MADDE 13.
Aşağıdaki belge ve defterlerin her kulüpte bulundurulması ve istendiğinde
ibraz edilmesi zorunludur:
· Üye kayıt defteri
Bu defterde üyelerin ismi, öğrenci numarası, fotoğrafı, üyelik kayıt tarihi,
imzası ve ödenti makbuz numarası yer alacaktır. Üye kayıt defteri koordinasyon
kurulunun onaylayacağı bir formatta olacaktır.
· Karar defteri
· Demirbaş kayıtlarını içeren demirbaş eşya defteri
Yeni satın alınan ve/veya bağış şeklinde alınan eşya, satın alınmasından veya
bağış şeklinde ise bağış tarihinden en geç 15 gün içinde kulüp tarafından
üniversite saymanlığı’na bildirmek ve demirbaş eşya numarası alınarak bu deftere
kaydedilmek zorundadır.
· Üye aidat makbuzu
Ders Dışı Öğrenci Faaliyetleri Koordinasyon Kurulu’nun onaylayacağı bir
formattaki bu makbuzlar, kulüp adını, üye isim ve öğrenci numarasını, ödeme
tarihini, ödenti tutarını ve üye imzasını hem makbuzun kendisinde, hem makbuz
koçanında içermek zorundadır.
Kulübün yaptığı bütün giderlere ve elde ettiği bütün gelirlere ait fatura, fiş
ve imzalı makbuz, sözleşme ve belgeler.
MADDE 14.
YTÜ Rektörlüğü, öğrenci faaliyetleri hakkında gerekli gördüğü
düzenlemeleri yapmaya yetkilidir.
YÜRÜRLÜK
MADDE 15.
Bu yönetmelik yayınlandığı tarihte yürürlüğe girer.
YÜRÜTME
MADDE 16.
Bu yönetmeliği YTÜ Rektörü yürütür.